Onze cultuur
Bij Optimo werken verschillende soorten mensen. Wat ze gemeen hebben? Ze willen goed zijn in hun vak. Welk vak dat is, verschilt ook. Ieder heeft zijn eigen expertise, en samen werken we aan optimale bedrijfsprocessen van onze klanten. We zijn opgericht in 2014 en bedienen als vooraanstaand AFAS Partner klanten door heel Nederland. Onze thuishaven is Amersfoort.
Alles uit jezelf en de software van AFAS halen
Méér rendement uit de werkdag halen. In minder werktijd. Dat doe je met de software van AFAS. Tenminste, als je alles uit de software haalt wat erin zit. De software van AFAS is er uiteindelijk om de bedrijfsprocessen doelmatiger in te richten, te vereenvoudigen en zelfs te versnellen.
Sommige aspecten van AFAS-software kun je prima zelf in gebruik nemen, beheren en optimaliseren. Maar laten we eerlijk zijn, niet alles is even eenvoudig. Sommige zaken vragen om specialisten: AFAS-experts die precies weten hoe je de software optimaal kunt gebruiken en ervoor zorgen dat die blijft werken voor jou en jouw organisatie. Die experts? Die werken bij Optimo.
Bij ons ben je aan het juiste adres voor alles wat met AFAS te maken heeft. We helpen je om echt alles uit de software te halen. Want waarom zou je genoegen nemen met minder als je méér kunt bereiken? Of je nu een starter bent die net begint of een professional die al jaren met AFAS werkt, wij zorgen ervoor dat je altijd het maximale haalt uit jezelf. Laten we samen aan de slag gaan en jouw carrière naar een hoger niveau tillen!
Bevlogen puzzelaars
Wij denken dat als iedereen doet waar hij of zij goed in is, we als organisatie tot grote hoogte stijgen. Maar we blijven wél met beide benen op de grond staan. Met een nuchtere blik kijken we waar de dingen beter kunnen, en steken we onze handen uit de mouwen om dit aan te pakken. Vastgeroest zitten aan ons bureau, dat is onze nachtmerrie! We zitten vol energie en staan altijd paraat om in te springen op nieuwe kansen.
En dat brengt ons bij Optimo: de optelsom van dienstverlenend en oplossingsgericht zijn. Al meer dan 10 jaar lang lossen we uiteenlopende vraagstukken op voor onze klanten. Die vraagstukken zien wij als ‘puzzels’. En puzzelen, dat doen we het liefst! Het mooie is dat we hiermee niet alleen de klant helpen, maar ook ons eigen werknemersgeluk vergroten. Daarbij denken we in processen en structuur, en dat is precies de manier waarop we bij Optimo werken. Door deze aanpak optimaliseren we de bedrijfsprocessen van onze klanten, en dat leidt weer tot één ding: tevreden klanten! En dat is waar we het allemaal voor doen.
Kwaliteit leveren
Hierbij streven we naar kwaliteit en 100% aandacht en kennis van zaken. Als je het ons vraagt, bestaat kwaliteit uit up-to-date kennis en een soepele samenwerking. Daarom investeren we in jouw opleiding en de ontwikkeling van jouw team. Jij en je collega’s zijn namelijk geen concurrenten van elkaar.
Doorgroeien binnen Optimo
Omdat we een kleurrijk pallet aan mensen én diensten hebben, krijgt iedereen de kans om door te groeien of zich te ontwikkelen binnen een andere discipline. Wil je een nieuwe taak naar je toetrekken? Geef het aan, en probeer het uit. We staan altijd open voor ideeën. Want een goed salaris, een premievrijpensioen en 28 vrije dagen is absoluut fijn, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Wij vinden het belangrijk dat jij je op je gemak voelt bij Optimo en dat jij jezelf kan blijven uitdagen.
Samen sparren
Ook al heb jij de touwtjes in handen als het gaat om jouw carrière, je staat er natuurlijk niet alleen voor. Je hebt altijd een achterban van collega’s waarmee je kunt sparren, ook al zitten jullie op afstand van elkaar. Ook komen we regelmatig met z’n allen bijeen tijdens onze Optimo-dag, om ervaringen uit te wisselen en te leren van elkaar. We praten elkaar bij en zijn benieuwd hoe het met de ander gaat.
Even sfeerproeven?
Om een goed beeld te krijgen van je nieuwe werkplek en collega’s is het natuurlijk van belang om even een kijkje te komen nemen bij ons op kantoor. Zo kun je niet alleen de sfeer proeven, maar ook onze heerlijke koffie. Deze serveren wij in onze sfeervolle Club Lounge. Nu alvast benieuwd? Neem dan alvast een kijkje op onze Instagram of LinkedIn profiel. Zo leer je ons toch alvast een beetje beter kennen!
Succesen vieren
Bij Optimo vieren wij successen en zorgen wij voor genoeg gezellige activiteiten. Zo waren we in 2023 naar Lissabon voor ons Summer event vierden we ons tienjarig bestaan met een te gekke stedentrip naar Antwerpen. Bekijk de video’s hieronder en laat je inspireren!
Optimo: de klantvriendelijkste zakelijk dienstverlener
Optimo heeft als doel de klantvriendelijkste zakelijk dienstverlener te zijn. Vanuit die positie kunnen we onze klanten de aandacht geven die ze verwachten en verdienen.
Om ons doel te bereiken, werken we altijd volgens onze 4 waarden:
- Optimo beweegt: door continu toegevoegde waarde te blijven bieden
- Optimo is bevlogen: dankzij competente vakspecialisten die betrokken en autonoom zijn
- Optimo werkt samen: als partner van AFAS en via de krachtige combinatie van Consultancy, Outsourcing én Detachering
- Optimo onderneemt: door initiatief en daadkracht te tonen en flexibel en optimistisch te zijn